Voor Pelgrim ontwikkelde ik samen met Condept het interieurconcept voor de showroom, als onderdeel van de complete herpositionering van het merk.
We hebben de ruimte leeg geveegd en zijn vanuit de klantbeleving naar de lay-out gaan kijken. Pelgrim heeft veel verhalen te vertellen aan de klant, en hoe gaan we die in de ruimte vertalen?
In de customer journey van de klant is er steeds weer een verrassing. De klant komt binnen in het kloppend hart van Pelgrim; een gebruikskeuken die het merk Pelgrim ruimtelijk vertaalt. Je eerste ontmoeting met het merk!
Warm, huiselijk en natuurlijk. Het omarmende bamboe gebaar geeft een luchtige kwalitatieve toon aan de ruimte.
Achter de gebruikskeuken zijn 3 proefkeukens waar een ander verhaal verteld kan worden door Pelgrim. Een keukenomgeving zoals je die bij de eindgebruiker thuis ook aan kunt treffen. Drie keukens die compleet verschillend zijn, en zo elke keer weer even de aandacht van de Pelgrim klant pakken.
Heb je het product wat je zocht niet gevonden? Dan is er nog het ‘magazijn’ waar de producten op een expositie-achtige manier uitgestald zijn. Heel clean en sec: een ruimtelijke doorvertaling van de brochure.
De positionering van het merk binnen de Atag-familie (Atag, Etna en Pelgrim) is leidend geweest in alle beslissingen. Pelgrim zit in de Atag-familie in het midden qua prijs en focusdoelgroep. En dat voel je in alles, wanneer je de 3 showrooms bezoekt.