retaildesign voor Store3D 

Een kinderkledingwinkel van 1200 m2, met als belangrijkste focusgroep de jongens en meiden van 8 t/m 16 jaar. Op die afdelingen kom je dan ook binnen! Met in het hart daarvan een volwassen & grootse denim-afdeling.

De winkel is een knipoog naar de grote ‘volwassen’ Van Tilburg, met shopdesign en materiaalgebruik dat duidelijk familie van de volwassen winkel is. De materialisatie bij de kids is een stuk speelser, de layout minder streng, het kleurgebruik en de details optimistisch en speels.

Wit en hout in structuren en patronen spelen een hoofdrol in het winkelbeeld, elke keer in een andere speelse mix toegepast. Zo zijn bij 8 t/m 16 jaar ‘urban’ strekmetaal en golfplaat wat meer aanwezig, terwijl bij 2 t/m 7 jaar speelse perforaties wat duidelijker toegepast zijn.
Neon geeft het juiste gevoel bij 8 t/m 16, tegenover speelse scrabble-letters bij de afdelingen voor de jongste kinderen.

De krachtige, schuine vormentaal werkt als verbindend element in het winkelbeeld. Deze vind je bijvoorbeeld terug in de kolommen, op pasbanken, in wandpatronen en in paskamerhuisjes.

Tussen de kledingcollectie door is er ruimte voor speelse elementen zoals de giraffe bij baby, de schommels voor figuren en ballonlampen.
Het totaalbeeld is hiermee stoer en toch zacht geworden & volwassen maar toch speels!

Voor Store3D heb ik de lay-out, moodboards, materiaal en shopdesign ontworpen. Een inspirerende en energieke samenwerking met het Create & Innovate team!